Tervetuloa 

WellMama -tunneille!

Kehonhuoltoa äideille studiolla tai ONLINE-livestriimattuna kotiisi.

MamaOnline nettipalvelusta ostat

videon kerta- tai kuukausimaksulla.

Voit myös tilata oman kaveritunnin privaattina tuttujen kanssa. (3-5 hlö)

studio%25201_edited_edited.jpg

Hello!

WellMama -tunnit 

tarjoaa arjen luksusta odottaville- ja synnyttäneille äideille!

#raskausajan #pilates 

#jooga #vanhemmuus 

#hieronta  #odotusaika 

#synnytysvalmennus #vauvakutsut

#lahjakortit #äitiys

#äiti-vauva-tunnit

#hyvinvointi #wellness

#vauva-aika #rentoutus

Raskaana tai synnyttänyt? Onnittelut!…

Pilates ja jooga on yksi parhaista liikuntamuodoista odotusajalle ja synnyttäneille.

WellMama -tunneille voit osallistua pienryhmissä studiolla tai ONLINE-livestriimattuna

MamaOnline videopalvelusta vuokraat videon edullisesti 48 tunnin ajaksi.

Tärkeintä! WellMama harjoitus opettaa sinua kuuntelemaan kehoasi!

perustaso (p) keskitaso (k) jatkotaso (j) mama (m) restoratiivinen (r)

Äiti-Vauva -jooga ja pilates

Keskiviikko

14:15-15:00 (u) -pilates

Perjantai

11:15-12:00 (u) - jooga

Vuokraa harjoitus MamaOnline palvelusta

Äiti -ja Vauva -tunnin tarkoituksena on auttaa fyysistä ja emotionaalista elpymistä raskaudesta ja synnytyksestä. Tämä 45 minuutin vuorovaikutteinen tunti sisältää myös lempeitä harjoituksia vauvoille. Ilmapiiri pidetään rentona, joten voit ruokkia, liikkua tilassa tai rauhoittaa vauvaa aina, kun tarve syntyy - vauva on pomo!

Äiti- ja vauva-tuntien maksimiosallistujamäärä studiolla on viisi henkeä. Kaikki tunnit lähetetään livestriimattuna , joten sijainti ei ole este. Varaa tunti aina kalenterista etukäteen ja tutustu käyttöehtoihin. Muista perua varaus hyvissä ajoin tai vähintään  kolme tuntia ennen tunnin alkua jos estyt tulemasta paikan päälle.  Online tunti lähetetään MamaOnline-

palvelun kautta ja saat linkin sähköpostitse 15 minuuttia ennen tunnin alkua.  

 

WellMama Äiti-Vauva -tunti sisältää liikkeitä seisten, istuen, kylkiasennossa ja lattialla maaten noin 10 minuutin jaksoissa.  Liikkeet on suunniteltu niin, että vauva voi olla sylissä tai maata huovan päällä matolla. Harjoitus etenee kaikkia osallistujia kunnioittaen ja vauvan tarpeet huomioiden. Välillä osa tunnista kuluu imettäessä ja toisella kerralla vauva nukkuu koko harjoituksen ajan. Nukkuvan vauvan voi jättää rattaissa ulos tai olohuoneeseen. Tiloista on näkymä ulos sekä olohuoneeseen. (Itkuhälytin on hyvä ottaa mukaan tunnille jos vauva jää ulos nukkumaan!)

Opettaja ohjeistaa, kuinka kannatella vauvaa joogaliikkeitä tehdessä. Muistathan mainita tunnin alussa opettajalle jos vauvan tai äidin terveydentilassa on huomioitavaa tai harjoitusta ajatellen hyvä tietää. Mikäli harjoitus epäilyttää tai haluat yksilöllistä ohjausta tai ohjeita esim. lantionpohjan hoitoon niin varaathan ajan Lifefulness One to One yksityistunnin.

​Tässä 7 syytä, joiden vuoksi jokaisen uuden äidin tulisi harkita joogatuntia vauvan kanssa!

​* tukee synnytyksestä palautumista
* lisää aivojen toimintaa ja virkistää
* lisää voimaa ja energiaa
* parantaa unta
* auttaa torjumaan synnytyksen jälkeistä masennusta
* vertaistukea muista samassa elämäntilanteessa olevista äideistä
* kehonhuoltoa turvallisella tavalla

Raskausajan Jooga ja Pilates

Maanantai (m) -jooga

19:00-20:00

Perjantai (p,m) -pilates

08:00-09:00

Sunnuntai (p) -klassinen hathajooga

17:00-18:15

Vuokraa harjoitus WellnessOnline palvelusta

Pilates ja jooga on yksi parhaista liikuntamuodoista odotusajalle, jota voit tehdä - ja sinun tulisi aloittaa mahdollisimman varhaisessa vaiheessa raskautta. Kehonhuolto läpi raskauden auttaa äitiä sopeutumaan kehonsa muutoksiin ja valmistaa kehoa synnytykseen.  Studion pienryhmätunneilla (max. 3-8 osallistujaa) otetaan huomioon harjoittelijoiden yksilökohtaiset tuntemukset, ja ohjaaja auttaa muokkaamaan harjoituksesta sopivan jokaiselle.

Pilates ja Jooga -mahdollistaa sen, että voimme muokata harjoitusta aina voimavarojen ja tilanteen mukaan. Esimerkiksi, jos sinulla on väsymystä ensimmäisen kolmanneksen aikana voit vähentää vauhtiasi, mutta silti saada harjoituksen tasapainottavat vaikutukset. Tai ehkä toisen raskauskolmanneksen aikana tunnet olevasi erittäin energinen, jolloin harjoitusta voi tehdä haastavammin huomioiden raskausajan turvalliset liikkeet.

 

Niin kauan kuin äiti on terve ja pystyy harrastamaan liikuntaa raskauden aikana, WellMama-tunnit ovat oiva tapa valmistautua synnytykseen. Raskauden aikana keho käy läpi monia muutoksia, jotka aiheuttavat fyysisesti ja henkisesti stressiä. Hyvä lantionpohjan lihasten tuki ja keskivartalon kannatus sekä joustava keho ehkäisevät monilta kivuilta ja valmistavat kehoa synnytykseen.

Tärkeintä! Pilates ja Jooga opettaa sinua kuuntelemaan kehoasi!

 

Tutkimukset osoittavat, että hyvä lihaskunto lyhentää synnytyksen ponnistusvaihetta merkittävästi. Tunneilla opit oikeaa kehonhallintaa ja harjoitat kestävyyttä ja koordinaatiokykyä. Harjoittelu vahvistaa syviä vatsa- ja selkälihaksia sekä lantionpohjaa ja auttaa säilyttämään hyvän ryhdin raskauden aikana. 

 

Parhaassa tapauksessa tunnit auttavat sinua pitämään yllä positiivista mieltä ja tervettä kehoa läpi raskauden aina synnytykseen saakka.

10 super syytä odottavalle äidille aloittaa harjoitus!

​* kehittää voimaa ja tasapainoa
* pitää yllä kuntoa raskauden aikana
* vähentää kipua ja kehon jännitystiloja
* valmistaa synnytykseen
* saat omaa aikaa itselle
* vähentää stressiä

* parantaa rentoutumista
* ylläpitää painonhallintaa
* opettaa kuuntelemaan kehoa

* vertaistukea ja mahdollisuus kysyä neuvoja

Well-Yoga ja Pilates synnyttäneille äideille

WellStudiolla tai ONLINE-livestriimattuna

Keskiviikko 

08:30-09:30 - jomojooga (p)

17:30-18:30 - yogapilates (k)

19:00-20:00 - dynaaminen hathajooga (k)

Perjantai 

08:00-09:00 - mattopilates (p)

Sunnuntai

11:00-12:15 - lempeä hathajooga (p)

17:00-18:15 - yin yoga & lifefulness (p/k)

Vuokraa harjoitus WellnessOnline palvelusta

Synnyttäneille äideille sopivat kehonhuoltotunnit löydät yllä. Mattotunnit ovat ryhmätunteja ja tunnilla edetään tavoitteellisesti ryhmän tason mukaisesti. Jooga ja Pilates tunnit kehittävät ryhtiä, kestävyyttä, liikkuvuutta, kehonhallintaa, sekä kehotietoisuutta ja koordinaatiokykyä. Lisäksi kehon niveliä ja lihaksia voi oppia käyttämään tasapuolisesti, jolloin liian aktiiviset lihakset rentoutuvat ja keskivartalon lihakset yhdessä ryhtiä tukevien lihasten kanssa vahvistuvat. Perustason tunti sopii synnyttäneille äideille jälkitarkastuksen jälkeen jos ei ole todettua erkaumaa ja keskitason tunti vaatii säännöllistä perustason harjoittelua tai yksityistunnilla käyntiä ennen ilmoittautumista mukaan.

Synnytys- ja vanhemmuusvalmennus -odottavien äitien joogailta

Torstai 26.11.2020 TÄYNNÄ

Torstai 13.12.2020 klo 13:30-16:30 

Espoo, Valkjärventie 2

Hinta (sis. alv 10%):
– työpaja (3h) 49€ (sisältää kumppanin tai avustajan)

Vuokraa harjoitus WellnessOnline palvelusta

Valmistaudutaan synnyttämään luonnollisesti, hellävaraisesti ja rauhallisesti. Naisen keho on tarkoitettu 

synnyttämään ja luomaan uutta elämää.  Työpajan luonne pyrkii olemaan rento ja rehellinen. Päämäärä on lisätä tietoisuutta tulevana vanhempana ja tarkastella synnytystä voimaannuttavana sekä elämää rikastuttavana tapahtumana. Kurssille voit osallistua yksin tai yhdessä kumppanisi/doula/avustajan kanssa. 

Synnytys ja lapsen saanti on yksi elämämme suurimmista tapahtumista, transformaatio ja lukeutuu  hyvin usein ”henkisten” kokemusten top viiteen. Jokainen nainen on ainutlaatuinen, jokainen synnytys on erilainen. Valmennuksessa käymme läpi tekniikoita ja menetelmiä, joita voit käyttää synnytyksen aikana. Työpaja on tarkoitettu auttamaan sinua valmistautumisessa.

Paikalle voit saapua yksin tai yhdessä kumppanin kanssa. Teemme käytännön harjoituksia avautumisvaiheen tueksi. Keskustelemme omista toiveista sekä isän tai avustajan roolista synnytyksessä. Synnytyksen kulku ja vaiheet käydään läpi sekä marmapisteet kivunlievitykseen.

  • liike avautumisvaiheen aikana

  • äänen käyttö ja itseilmaisu

  • hengityksen käyttö synnytyksen aikana

  • rentoutuminen ja kivun hyväksyminen

  • synnytyksen kulku ja vaiheet

  • isän tai avustajan rooli synnytyksessä

  • parisuhde ja vauva

  • käytännön harjoituksia: 

    • synnytys- ja ponnistus-asennot

    • marmapisteet kivun lievityksenä

    • hengitysharjoituksia

Valmennus on kolmen tunnin kertaluontoinen kokoontuminen. Mikäli  kumppani tai avustaja estyy tulemasta niin saat olla pariharjoituksissa opettajan kanssa. Mukaan kurssille rento ja kiristämätön asu sekä muistiinpanovälineet. Kaikki muu tarvittava löytyy paikan päältä.

Raskausajan joogakurssit Helsingissä

keskiviikkoisin klo 19:15-20:15

perjantaisin klo 16:30-17:30

 

Mukaan voi tulla kertamaksulla. Ilmoittaudu Helsingin joogakoulun sivuilta.          

Helsingin joogakoulun toimisto
info@helsinginjoogakoulu.fi
050 5651414 (ma–pe klo 14–15)

https://helsinginjoogakoulu.fi/

Raskausajan joogakurssi on tarkoitettu kaikille raskaana oleville aiemmasta joogakokemuksesta riippumatta. Kurssille on mahdollista osallistua myös Helsingin Astangajoogakoulun kortilla tai kertamaksulla. Tutustu hinnastoon Helsingin joogakoulun sivuilla

Raskausajan joogakurssi ei ole synnytysvalmennus vaan ensisijaisesti äidin hyvinvointia, tukilihasten voimaa ja kehon liikkuvuutta ylläpitävää harjoittelua raskauden aikana. Kurssin voi aloittaa pääsääntöisesti ensimmäisen kolmanneksen jälkeen ja harjoituksia voi tehdä koko raskausajan läpi aivan synnytykseen asti. Mikäli haluat aloittaa jo ensimmäisen kolmanneksen aikana, varmista lääkäriltäsi/neuvolastasi, että raskaus on vakaa, vointisi on hyvä eikä esteitä liikunnallisille harjoituksille ole.

Tunneilla teemme rauhallisia ja kevyitä hathajoogaan perustuvia harjoituksia, jotka soveltuvat raskaana oleville. Joogassa vahvistetaan lantionpohjaa ja lisätään sen joustavuutta, mikä on erityisen tärkeää synnytyksen kannalta. Lisäksi teemme helppoja hengitys- ja rentoutusharjoituksia. Tunneilla tehtävät harjoitteet muokataan raskauden eri vaiheisiin sopiviksi. Samalla jooga on mielen sisäinen keskittymisharjoitus, joka vahvistaa yhteyttä syntymättömään vauvaan.

Lempeiden joogaharjoitusten tavoitteena on lisätä raskausajan hyvinvointia, vähentää synnytyspelkoa ja tarjota luonnollisia apukeinoja itse synnytykseen. Raskausajan joogan ei ole tarkoitus olla fyysisesti kuormittavaa, vaan jooga tasapainottaa kehon sekä mielen kireyksiä. Lisäksi jooga auttaa rentoutumaan ja käyttämään hengitystä rentoutumisen apuna. Ryhmässä harjoitteleminen lisää myötätuntoa sekä itseä että vauvaa kohtaan.

Tunneilla otetaan huomioon harjoittelijoiden yksilökohtaiset tuntemukset, ja ohjaaja auttaa soveltamaan harjoituksesta jokaiselle sopivan.

 

Varaa tunti tai kurssi

Maksa verkossa, paikan päällä tai tilille etukäteen!

Huolla kehoa studiolla pienryhmässä tai livestriimattuna!

Varaa viikkotunti studiolle tai ONLINE-livestriimattuna  

etukäteen varauskalenterista. Varauskalenterissa on nappi vaihtoehtoihin. Helsingin kurssit varataan ja maksetaan 

Helsingin Joogakoulun kautta kohdasta joogalajit. Luethan

käyttöehdot sivun valikosta ennen tunnin varaamista.

Uutuutena! Voit vuokrata MamaOnline-tunnin kerta- tai kuukausimaksulla ONLINE- palvelustamme

. Livestream -tunti veloitetaan sarjakortilta tai kertamaksuna. Hinnasto ja maksuohjeet sivun alapalkissa.

Lisbeth Taivasmaa

Studion perustaja ja opettaja

Hei! Olen Lisbeth Taivasmaa ja luotsaan Espoossa sijaitsevaa WellStudiota. WellMama syntyi osana Yoga Wellness Finlandin konseptia halusta jakaa jooga, pilates ja wellness -menetelmien tuomaa hyvää oloa ja energiaa.

 

Ensimmäinen raskaus vuonna 2008 ja omien lasten syntymä kutsui opettamaan ja ohjaamaan raskaana olevia ja synnyttäneitä äitejä joogan ja pilateksen pariin. Olen opettanut vuodesta 2001 saakka ja oman studion perustin vuonna 2013 Tapiolaan.

Perhe, luonnossa oleminen, puhdas ravinto sekä hyvä ja mielekäs työ, että kehosta huolehtiminen ovat lähellä sydäntä ja jatkuva tutkimuksen kohde elämässäni.

 

WellStudiolla haluan tarjota yksilöllistä ja tarkkaa ohjausta pienryhmissä. Opetan huomion siirtämistä toiminnan kautta keskittymisen tilaan joka johtaa parhaassa tapauksessa pysähtymisen tilaan, tähän hetkeen ja kehittää meitä tiedostamaan kuinka voimme.

 

Esteettisesti kauniissa ympäristössä, lämpimässä ja hyväksyvässä ilmapiirissä sekä keho-mieli tilan huomioon ottaen oman kokemukseni pohjalta ohjaan sinua läpi raskauden, äiti- ja vauva-ajan palautumaan hehkuvaksi kauniiksi ja rakastavaiseksi äidiksi, vaimoksi ja naiseksi.

 -yhteys hyvinvointiin  

  • Lisbeth Taivasmaa LinkedIn
  • Facebook
  • https://www.instagram.com/yogawellne
  • Yoga Wellness Finland YouTube

Ota yhteyttä

HINNASTO

Jooga ja Mattopilates tunnit Studiolla tai Online

kertamaksu                             19 € / 15 €  

sarjakortti kolme                  50 €  (30 pv)  + online ( 2 vko) / ONLINE 39 € (30 pv)

sarjakortti vitonen              77 € (60 pv)   + online (1 kk) / ONLINE 55 € (60 pv)

sarjakortti kymppi            150 €  (90 pv)+ online (3 kk) / ONLINE 100 € (90 pv)

wellnessonline.fi                   39 €    voimassa  1 kk

yrityskortti100                 1099 € (voimassa 6 kk) / ONLINE 890 € 

yrityskortti50                       563 € (voimassa 6 kk) / ONLINE 450 €

MAKSU VERKOSSA

 

MAKSU STUDION TILILLE: ( (hinnat sisältävät alv 10 tai 24%)

Yoga Wellness Finland
IBAN: OP FI53 5780 4120 0691 30

MOBILEPAY: 044 308 4004

Studiolla maksuvälineenä käy: käteinen, pankki- ja luottokortti, MobilePay sekä kaikki liikuntaedut. Maksu tuntien yhteydessä!

WellStudio Finland

Valkjärventie 2. 02310 Espoo

hello@yogawellness.fi

www.yogawellness.fi

WellnessOnline Oy

Metsänneidonkuja 10, Duo-talo

hello@wellnessonline.fi

www.wellnessonline.fi

Ilmoittautuminen

hello@yogawellness.fi

tiedustelut: 0443084004 / toimisto

VARAUSKALENTERI

Käyttöehdot

Rekisteri ja tietosuoja

Verkkolaskuosoite 003720412600

Verkkolaskun välittäjätunnus 003721291126

Välittäjätunnus pankkiverkossa DABAFIHH