Tunnin ohjaaja: Liisa "Lisbeth"

Keskiviikkoisin

klo 16:15 - 17:15

Level I / II

Pilates-harjoittelu on yhdysvalloissa varsinaisen uransa tehneen, syntyjään saksalaisen Joseph Hubertus Pilateksen (1880-1967) luoma kehonhallintamenetelmä.

Menetelmän pääasiallisena tavoitteena on kehittää optimaalista toiminnallista ryhtiä vahvistamalla vartalon keskialuetta, harjoittamalla fysiologisesti oikeaoppisia liikeratoja, ja syventämällä hengitystä. Menetelmä vahvistaa syviä, hyvää ryhtiä ylläpitäviä lihaksia. 


Pilates-liikeiden teho perustuu harjoittelua ohjaaviin periaatteisiin:


- hallittu hengittäminen
- keskustan käyttö
- kontrolli
- keskittyminen
- virtaus
- tarkkuus

 

Pilates-harjoittelu kehittää ryhtiä, voimaa, kestävyyttä, liikkuvuutta, kehonhallintaa, sekä kehotietoisuutta ja koordinaatiokykyä. Lisäksi kehon niveliä ja lihaksia voi oppia käyttämään tasapuolisesti, jolloin liian aktiiviset lihakset rentoutuvat ja keskivartalon lihakset yhdessä ryhtiä tukevien lihasten kanssa vahvistuvat. 

MITÄ PÄÄLLE?

Mukavat rennot vaatteet ja tarvittaessa villasukat sekä huppari. Kaikki muu tarvittava löytyy paikan päältä, mutta oman joogamaton saa toki napata halutessaan mukaan.